Veelgestelde Vragen

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Bestellingen worden doorgaans binnen 2 werkdagen verwerkt en verzonden.
De levertijd kan variëren afhankelijk van de bestemming en externe factoren.

Bestellingen die na 23:00 uur op vrijdag of in het weekend worden geplaatst, worden mogelijk pas op maandag verwerkt.

Hoewel we ernaar streven om alle bestellingen binnen 9 werkdagen te leveren, zijn deze levertijden schattingen en kunnen ze per regio verschillen.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen bij de vervoerder of voor verlies of schade die tijdens het transport ontstaat.


Wat moet ik doen als ik mijn bestelling nog niet heb ontvangen?
Vanwege de grote belangstelling voor onze producten kan het voorkomen dat je bestelling iets later aankomt dan verwacht. Bestellingen kunnen ook vertraging oplopen of zoekraken tijdens het transport door omstandigheden buiten onze controle. Dit gebeurt vaker in de volgende situaties:

  • Extreem weer dat invloed heeft op de leveringsketen

  • Verhoogde vraag tijdens piek- en feestdagen

  • Vertraging bij de douane, aangezien bestellingen internationaal worden verzonden

  • Strengere verzendregels als gevolg van wereldwijde gebeurtenissen

In zulke gevallen kan het voorkomen dat de trackinginformatie enkele dagen geen updates toont. Dit betekent echter niet per se dat de bestelling verloren is. We raden aan om 3–5 werkdagen na de verwachte leverdatum te wachten voordat je contact met ons opneemt.

Is deze termijn verstreken en heb je nog steeds niets ontvangen? Stuur dan een e-mail naar support@vrolijkepootjes.nl. Wij onderzoeken dan wat er met je pakket is gebeurd. Wees gerust: ons logistiek team en onze verzendpartners doen hun best om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen.


Ik wil mijn bestelling ruilen/retourneren, hoe doe ik dat?
Om een artikel te retourneren, neem je contact op met onze klantenservice via support@vrolijkepootjes.nl. Vermeld je naam, je bestelnummer (bijv. #0000) zoals je die hebt ontvangen in de bevestigingsmail, en de reden van retour. Wij sturen je vervolgens het retouradres en bevestigen de retourzending. Daarna kun je het product via een vervoerder naar keuze naar ons terugsturen.


Wat kost de retourzending?
Helaas zijn de retourkosten voor eigen rekening. De kosten zijn afhankelijk van het vervoersbedrijf. Raadpleeg de website van het vervoersbedrijf van jouw keuze voor meer informatie over de prijzen.


Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren van mijn product(en)?
Er geldt altijd een retourtermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag dat je het product ontvangt. Er zijn echter enkele voorwaarden:

Je kunt het product alleen retourneren als:
● De retourtermijn nog niet is verstreken;
● Het product zich in de originele verpakking bevindt en alle labels aanwezig zijn;
● Het product niet is gebruikt.


Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?
Wij accepteren betalingen via iDeal, Bancontact en creditcard.
Als je niet zeker weet of jouw betaalmethode wordt geaccepteerd, volg dan de stappen op de betaalpagina om alle beschikbare opties te zien.
Alle transacties verlopen via veilige en betrouwbare betaalsystemen en zijn dus 100% veilig.


Wat moet ik doen als ik geen bevestigingsmail van mijn bestelling heb ontvangen?
Dat zou niet moeten gebeuren. Stuur een e-mail met je volledige naam en e-mailadres naar support@vrolijkepootjes.nl. Wij helpen je zo snel mogelijk.


Kan ik mijn bestelling annuleren?
Wil je je bestelling om welke reden dan ook annuleren? Stuur dan zo snel mogelijk een e-mail naar support@vrolijkepootjes.nl. Vermeld je naam, bestelnummer (bijv. #0000) dat je in de bevestigingsmail hebt ontvangen en eventueel de reden van annulering.